« صفحهِ اصلى | قبلى: اوضاع سیاسی و وظایف ما ایران یکی از حساس ترین ... » | قبلى: <!-- debut_surligneconditionn... » | قبلى: The Communist University 2007 Saturday August 11 -... » | قبلى: پیش نویس قطعنامه سیاسی برای کنگره دوازدهمایران یک... » | قبلى: لیست شماره2فراخوانکارزار اعتراضی نهاد های فرهنگ... » | قبلى: لیست شماره1فراخوانکارزار اعتراضی نهاد های فرهنگی –... » | قبلى: بیانیه ی دانشجویان و فعالین چپدر محکومیت موج جدید ... » | قبلى: چپ های ایران، مراقب خود باشید! نقدی بر شعار :« بگ... » | قبلى: 18 تیر ازراه می رسد با سازما ندهی به پيشوازش بشتاب... » | قبلى: گفتگوی رادیو برابری با رفیق محمد رضا شالگونی ب... » 


به تداوم رزم پرشکوه کارگران شرکت نیشکر هفت تپه یاری رسانیم !

روز پنجشنبه 12 مهر نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی به کارگران شرکت نیشکر هفت تپه که به منظور پیگیری مطالبات صنفی خود قصد تجمع در برابر فرمانداری شهر شوش را داشتند به طرز وحشیانه ای با باطوم حمله کردند و کارگران را مجروح و مصدوم و تعدادی را نیز دستگیر کردند. کارگران این واحد بزرگ صنعتی که حدود 5 هزار نفر هستند از روز شنبه 7 مهر در ادامه حرکات اعتراضی قبلی خود دور تازه ای از مبارزات را با اعلام اقدام به تحصن در برابرفرمانداری شوش آغاز کرده اند.اما مسؤلین این شرکت و دولت از یکسو با دادن وعده پرداخت تنها یک ماه حقوق معوقه کارگران بزعم خود قصد فریب کارگران را کردند و از سوی دیگر با شروع سرکوب و خشونت در ششمین روز تحصن کارگران برای عقب راندن آنان به زور متوسل شدند.

کارگران در نامه مورخه 11 مهر خود خطاب به سازمان جهانی کار وسندیکاهای کارگری جهان و سازمانهای حقوق بشری با آگاهی کامل به ریشه مشکلات خود که به سیاستهای کلان نظام جمهوری اسلامی مربوط میشود خواست های خود را فرموله کرده و خواهان حمایت این نهادهای بین المللی از خواست های خود و بویژه حق تشکل مستقل کارگران شده بودند. پس از یورش وحشیانه مزدوران رژیم اسلامی به کارگران نیز فعالین کارگری در مصاحبه با برخی رادیوها ی مستقر در خارج کشور اعلام کردند که از روز شنبه 14 مهر با تحصن در محل شرکت مبارزه را ادامه خواهند داد و فعالین خارج کشور را نیز به حمایت از مبارزات خود فرا خواندند.

5هزار کارگر شرکت نیشکر هفت تپه که ظرف دو سال گذشته به طور مستمر برای مطالبات خود مبارزه کرده اند یکی از سنگرهای مهم جنبش کارگری هستند که درد مشترک کارگران را فریاد میکنند. میزان بالای همبستگی که واحدهای مختلف این شرکت بروز داده اند و مهارت آنان در استفاده از رسانه ها برای انعکاس گسترده مبارزات آنان که یادآور مبارزان کارگران شرکت واحد و مبارزات معلمان و... در دوره اخیر است ؛ در وهله اول ضرورت حمایت بخش های دیگر کارگری و جنبش های دیگر اجتماعی را بیان میکند . اعلام حمایت کارگران ایران خودرو از کارگران نیشکر هفت تپه حرکت فرخنده ای است که امید است آغازگر سلسله ای از حمایتهای مشابه و فعالتر باشد. در خارح کشور نیز فعالین سوسیالیست باید در انعکاس گسترده اخباراین مبارزات و جلب حمایت نهادهای کارگری بین المللی و نیروهای مترقی از مطالبات کارگران شرکت نیشکرهفت تپه؛ فعالانه تلاش کنند.

با امید به تداوم مبارزات کارگران شرکت نیشکر هفت تپه و حمایت گسترده از داخل و خارج برای دفاع از مطالبات به حق کارگران و وادار ساختن رژیم برای آزادی کلیه کارگران زندانی .

کمیته مرکزی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

13 مهر 1386 _ 5 اکتبر2007

برچسب‌ها:

نوآوران




» تماس با من






پیوندها

» اعتصاب سه روزه
»راه کارگر
» ساحل شمال
» عمو کیوان
» گزارشگران
» اتحاد چپ
» دانش سرخ
» ارش
» سلام دمکرات
» اندیشیدن با پتک
»رادیو آوا
» کارگری
» 16آذر
» دیدگاه‡
» پرچم سرخ
» نشر بیدار
» آوای آشنا
» روشنگری
» سهیل
» رادیو برابری
» صمد بهرنگیŒ
» رادیو همبستگیŒ
» رادیو صدای کارگران†
» خاک†
» کارگر†
» مجید اشرف نژاد†
» الناز
» اصلاحچی
» روزمرگی
» تک روی



آخرين نوشته‌ها

وبلاگ