« صفحهِ اصلى | قبلى: برنامه وِیژه تلویزیون برا... » | قبلى: فراخوان به آكسيون درلندن طی دو هفته اخیر... » | قبلى: اقدام متحد کارزار پشتیبانی از دانشجویان چپ و آزاد... » | قبلى: پرسشی چند از آقای ناصر زرافشان در باره سياست کميته... » | قبلى: برای آزادی دانشجویان دربند متحدانه بکوشیم بیانیه ... » | قبلى: آقای نگهدار ، اشتباه میکنید ، شما هیچ نیاموخته ... » | قبلى: تحولات جهانی وچشم انداز ها بخش نخست وض... » | قبلى: ميزگرد راديو تلويزيون برابری با کاوه م... » | قبلى: گپی با شهاب مصاحبه صادق افروز با رفیق شه... » | قبلى: ما از پی رد پای باد نمی رویم هژیر پلاسچی م... » 


برای تقويت حافظه در کريسمس

برنده سکس و سیتی

http://www.roshangari.net/
روشنگری. کريسمس و سال نو مسيحی بر همه آنها که اين روزها را جشن ميگيرند و بر همه آنها که اين روزها را جشن نميگيرند مبارک باشد، و بر همه آنها که روزگار مردم ايران و جهان را سياه ميکنند، دموکراسی و آزادی و حقوق مردم را لگد مال ميکنند، ميليون ها نفر را به زندگی در حسرت و حرمان مادی و معنوی محکوم کرده و برای مردم جنگ و ناامنی سياسی و اجتماعی می آفرينند مبارک نباشد، چه اين روزها را جشن بگيرند، چه نگيرند.

در آستانه سال نو دانيل کورتزمن در وبلاگ نيويورک تايمز برخی از اظهارنظرها و وقايع جالب سال گذشته در آمريکا را جمع آوری کرده وقهرمانان و برندگانی تعيين کرده است. برخی از موارد برای تقويت حافظه و اطلاعات عمومي، بويژه در رابطه با سياستمداران مفيد است. مخصوصا که در ايران هم رقابت انتخاباتی در جريان است و سياستمداران حاکم در ايران اگرچه از ابزار زور عريان استفاده ميکنند، ولی در حقه بازی های سياسی که مواردی از آن در ليست زير آمده دست استادان آمريکايی را از پشت بسته اند.

برنده جايزه جرج اورول سال: کی بود کی بود من نبودم
اين جايزه را کورتزمن به کارل رو مشاور شياد قبلی جرج بوش داده و او را به خاطر ,برجسته ترين دستاورد در تجديد نظر طلبی تاريخی, تحسين کرده است. اظهارات کارل رو بعد از اينکه کار جنگ عراق به رسوايی کشيده شد به عنوان نمونه اين دستاورد نقل شده است. رو که از مدافعان سرسخت جنگ بود و به عنوان مشاور انتخاباتی بوش او را به مثابه قهرمان جنگی به پيروزی رسانده بود، وقتی کار جنگ به رسوايی کشيد، گفت اين سنای تحت کنترل دموکرات ها بود که با تصويب لايحه جنگی در سال 2002 جرج بوش را مجبور کرد وقتی هنوز آمادگی وجود نداشت، به عراق حمله کند. او اضافه کرد موضع کاخ سفيد اين بود که در آستانه انتخابات مساله جنگ را نبايد سياسی کرد. آندرو کارد مسوول وقت کاخ سفيد وقتی اين حرف ها را شنيد، خنديد و گفت: زبان کارل رو گاهی جلوتر از مغزش کار ميکند.

کورتزمن بيل کلينتون را به عنوان رقيب شکست خورده کارل رو در مسابقه دريافت جايزه اورول معرفی کرده است. به خاطر اينکه او هم ادعا کرد از آغاز با جنگ عراق مخالف بود. علت شکست کلينتون در مسابقه اين است که: ,درمورد کلينتون، خوشبختانه فقط زبانش جلوتر از مغزش کار کرد.,
به هرحال دموکرات ها اين شانس را داشتند که خودشان در قدرت نبودند و کار را به بوش واگذار کردند.اما شانس باعث شده است که کورتزمن کارل رو را در مقام اول قرار بدهد.

بهترين مناظره سال. 11 سپتامبر هم مثل جنگ برای عده ای نعمت بود
کورتز من بهترين مناظره را به جوزف بايدن نسبت داده ست. بايدن در مورد نامزد حزب جمهوريخواه رودی جوليانی گفت: , منظورم اين است که وقتی به رودی جوليانی گوش کنيد فقط سه چيز در هر جمله او هست – يک اسم، يک فعل و 11 سپتامبر، هيچ چيز ديگر وجود ندارد.,
رودی جوليانی که خود توسط کورتزمن به عنوان بهترين معرف سندروم 11 سپتامبر معرفی شده است، شاهد مثال را به دست داده است. يک بار خبرنگاری ازاو پرسيد چرا او هنگام کارزار انتخاباتی سخنرانی اش را قطع کرده و با تلفن با همسرش صحبت ميکند. جوليانی پاسخ داد:, کاملا صادقانه بگويم، از 11 سپتامبر ببعد هروقت با هواپيما سفر ميکنيم، با هم صحبت کرده و اين واقعيت را مورد تاکيد قرار ميدهيم که همديگر را دوست داريم.,

برنده آن نوع افشاگری که تعجبی بر نمی انگيزد. سوابق حلقه های نور دور سر احمدی نژاد در نيويورک
کورتزمن به عنوان نفر اول در اين نوع افشاگري، دنيس کو شينيک را برگزيده که اتفاقا آدم بدی هم نيست و با جنگ به واقع مخالفت کرده است، ولی در آن بارگاه بالای سياست بدون تقلب که نميتوان راه يافت. کو شينيک مدعی ارتباط با UFO، يعنی بشقاب پرنده هايی است که ميگويند از دنيايی که حتما از دنيای ما بهتر است می آيند. اظهارات کوشينيک که او را درمسابقه برنده کرداين است که او بنا بر تصديق شرلی مک لين هنرپيشه آمريکايی يک بارگفت با پرواز يک جسم سه گوش ماوراء زمينی در بالای سرش ,در قلبش حس کرد تماس هايی برقرار شد و در مغزش دستورالعمل هايی شنيد., شايد نورهايی که احمدی نژاد در نيويورک ديده بود ربطی به همين بشقاب پرنده ها داشته باشد. مثل اينکه مرکز معجزه، مقر شيطان بزرگ از آب در آمده است نه چاه جمکران.
به هر حال ديويد لترمن، چهره مشهور تلويزيونی با شنيدن اين مطلب گفت , دنيس کوشينيک شبيه آن تيپ هايی به نظر نمی رسد که UFO می بينند، او از آن تيپ هايی به نظر ميرسد که آدم انتظار دارد از UFO بيرون بيايند., دنيس کوشی نيک تقريبا مسن است و ازدواج او با يک زن جوان زيبا موضوع مزاح محافل سياسی است.

بهترين دستاويز برای کمدی.همجنسگرای ضد هممجنسگرا
لاری کرگ در اين رابطه رتبه اول را حاصل کرده است. اين همان سناتور جمهوريخواه ضد همجنس گرايان است که در يک توالت عمومی مچش باز شد، وقتی که داشت به مردی در توالت پهلويی علامت ميداد که او را ,بلند کند, و آن مرد پليس از آب در آمد و دستبند به دست او زد. لاری کرگ اول استعفا داد و بعد استعفايش را پس گرفت .شومن های مشهور آمريکايی مثل ديولترمن، جی لنون، کونان او برايان ، جيمی کيمل با دستاويز قرار دادن رياکاری اين سناتور متظاهر به مخالفت با همجنسگرايی روزها و شب ها برنامه خود را پر کردند.

بهترين ,سکس در سيتی,.
[سکس در سيتی نام يک سری تلويزيونی بسيار پربيننده است.,
اين امتياز مفرح را کورتزمن به رودی جوليانی داده است. در سال گذشته خبر رابطه خارج از ازدواج جوليانی هنگام فرمانداری نيويورک،از جمله خبرهای پر سرو صدای رسانه ای بود. کورتزمن به خاطر مفت و مجانی بودن سکس آقای جوليانی در سيتي، او را برگزيده است. البته مفت و مجانی برای خودش و گران برای مردم. او هزينه های امنيتی برای سفرهای عاشقانه به ويلای معشوقش را از جيب ماليات دهندگان می پرداخت، بعد برای پنهان کردن اين کار، هزينه ها را به نام بنگاه های مجعول می نوشت، ضمنا اداره پليس نيويورک را موظف کرده بود که در نقش سرويس تاکسی خصوصی عمل کرده و شوفری معشوق او را برعهده بگيرد و سگ او را در شهر بگرداند.

نفر اول در جوک نامناسب. شوهر بدسابقه خانم کلينتون و رابطه آن با تعقيب اسامه بن لادن
هيلاری کلينتون در اين مسابقه برنده شد و کورتزمن او را به عنوان نمونه برجسته برگزيده تانشان دهد کار جوک گفتن را بايد به حرفه ای هاسپرد. خانم کلينتون در واکنش به اين سوال که آيا او قادر است با آدم های شروری مثل بن لادن دست و پنجه نرم کند، نيشخندی زد و گفت: , آيا در پيشينه ی من چيزی هست که مرا در برخورد با مردان بد و شرور مجهز کند؟,. کمدين آمريکايی کنان اوبرايان از اين جوک خانم کلينتون چنين نتيجه گيری کرد: ,شايد اين امر نشان بدهد چراهيلاری برای پيداکردن بن لادن توی سينه خانم های دم دست نگاه ميکند.,

اطلاعاتی که بدون آنها ميتوانستيم زندگی کنيم. رابطه اوضاع تختخواب نامزدها و جلب رای
در اين مورد نفر اول ميشله زن بارک اوباماست که گفته است نفس صبحگاهی شوهرش آنقدر بد است که بچه ها مايل نيستند به تخت آنها بيايند و با او ور بروند: , خيلی خرخرو و بدبوست,. رقيب ميشله در اين مسابقه سناتور جان ادواردز است که گفته است کمر همسرش هنگام عشق بازی شکسته است.به راستی برای جلب رای چه کاری هست که سياستمداران از آن ابا داشته باشند؟

نفر اول رفوزگی در امتحان حقوق شهروندی
ميتوان حدس است اين مقام را چه کسی برده است: ديک چنی. کارنامه چنی آنقدر افتضاح است که امتحان کنندگان از فرط فراوانی دچار کمبود ميشوند. اما گزينش او در وبلاگ نيويورک تايمز توسط کورتزمن، به اين علت است که او حاضر نشد سوابق و اسناد دفترش را به آرشيوملی بدهد وادعا کرد دفتر معاون رئيس جمهور جزء حوزه اجرايی نيست، بلکه بخشی از حوزه قانونگزاری است!! بعد هم افشا شد که چنی يک سيستم ثبت اسناد برای خودش اختراع کرده و روی آن نوشته است: , به مثابه اسناد سری, و برای اينکه اسناد روزانه اش از نظارت مصون بماند، چندين صندوق ايمنی به بزرگی يک آدم دارد که بقيه اسرارش را در آن مخفی ميکند، يا آنطور که کورتزمن نوشته در صورت لزوم آنها را به عنوان واتر بورد به کار بگيرد.[ Waterboardاشاره به نوعی شکنجه که در افشاگری های اخير معلوم شد در زندان های غيرقانونی CIA به کار گرفته ميشود.]

رقيب ديک چنی در اين مسابقه سخنگوی کاخ سفيد دينا پرينو بود که تاييد کرد هرگز چيزی در مورد بحران موشکی کوبا نشنيده است.او گفت , بايد به کوبا و موشک ارتباط داشته باشد، مطمئنا,

بی مهره ترين: رقبای اصلاح طلبان ايران
برنده را براحتی ميتوان حدس زد. اگر در ايران بود اصلاح طلبان و شخص خاتمی انتخاب ميشدند، و در آمريکا البته حزب دموکرات.به گفته کورتزمن دموکرات ها که ميگويند در پايان دادن به جنگ مصمم هستند، هميشه اول يک سری لوايح که لازم الاجرا نيست تصويب ميکنند و يک پيژاما پارتی برگزار ميکنند، تا بلافاصله بعد از آن زير طرح های بودجه جنگی که دو ميليارد دلار درهفته خرج دارد، يک مهر لاستيکی بکوبند. درجه مقبوليت آنها به سطح 11 درصد رسيده است که پائين تر از مايکل جکسون، 25 درصد، و او جی سيمپسون، 29 درصد، است. بيل ماهر در اين مورد به مزاح گفت: اين رقم , جايی را که قرار بود ستون فقرات آن ها باشد منجمد ميکند,

بيگانه ترين ها
اين گزينش مربوط به خبری است که در مورد نوعی پسر عمو بودن ديک چنی و باراک اوباما پخش شد و مربوط به هشت پشت قبلی آنهاست که از در قرن 17 از فرانسه به آمريکا مهاجرت کردند. سخنگوی اوباما در اين مورد گفت: , هرخانواده ای يک Black sheep دارد. black sheep تقريبا معادل همان بز گر يعنی مايه ننگ است.

رقص با ستاره ها
در اين مورد کورتز من رقص کارل رو را انتخاب کرده است که قبلا آن را ديده ايد، دراينجا
http://www.roshangari.com/as/ds.cgi?art=20070405003033.html
کورتزمن هم چنين از ميان آثاری که بوش را دست انداخته دو ويديو را انتخاب کرده، يکی پاسخ بوش به سوالی در مورد اينکه آيا کودکان آمريکايی خوب آموزش می بينند. بوش به اين سوال که در سال 2000 در جريان مبارزه انتخاباتی شده بود، هفت سال بعد گفت:" کودکان ما يادميگيرند چون استانداردها بالاست و نتايج را ارزيابی ميشود."

کورتزمن به عنوان شاهدی بر اينکه کودکان آمريکايی می آموزند ويديوی معروف ملکه زيبايی نوجوانان کارولينای جنوبی را گذاشته است. اين ويديو در سال گذشته يکی از ويديو های پر بيننده در ميان جوانان اروپا و آمريکا بودو تنها در يوتيوب بيش از يک ميليون نفر آن را ديدند. از لورن کيتلين [عکس صفحه اول] در جريان مسابقه سوال کردند:از هر 5 آمريکايی يک نفر نمی تواند نشان بدهد که آمريکا کجای نقشه قرار گرفته است. فکر ميکنی علت آن چيست؟ او جوابی داد که اين دختر 18 ساله را به شهرت جهانی رساند. از اين قرار:
, من شخصا فکر ميکنم آمريکايی های ايالات متحده نميتوانند اين کار را بکنند چون، م...م.. بعضی از مردم اونجا، در ملت ما نقشه ندارند، م..م، و من فکر ميکنم م...م... آموزش ما مثل شبيه، م..م.. آفريقای جنوبی و، م..م..، عراق و هرجای ديگر مثل، من فکر ميکنم که آنها بايد، م..م.. آموزش ما در اينجا در ايالات متحده بايد به ايالات متحده کمک کند، م..م..، بايد به آفريقای جنوبی کمک کند و بايد به عراق و کشورهای آسيايی کمک کند، تا ما قادر باشيم آينده مان را بسازيم.

ويديو را که لينکش همين زير آمده است ببينيد. ولی گناه را به گردن اين دختر زيبا نيندازيد. او آموزش ديده، آموزش دهنده که نيست. به هرحال بعدا او را دوباره به برنامه آوردند و جملات ساده ای را که بنا بر قاعده بايد گفت به او ياد داده بودند تا حرف هايی را که قبلا زده بود اصلاح کند. اکنون نيز روزانه 25000 ميگيرد و به عنوان مدل برای دونالد ترامپ کار ميکند. علاوه بر او تعداد زيادی نيز به خاطر اين پاسخ ثروتمند شدند. مثلا همين جملات بالا را روی تی شرت هايی نوشته اند و در اينترنت به فروش برسانند. به هر حال او نامزد مناسبی برای جانشينی خانم دينا پرينو است. هردو زيبا هستند و هردو "معصومانه" کم اطلاع. بنابراين ميتواند يک آينده درخشان سياسی هم داشته باشد.


ويديوی ميس تين کارولينای جنوبی
http://www.youtube.com/watch?v=C8QDlPX9Y3g

برچسب‌ها:

نوآوران




» تماس با من






پیوندها

» اعتصاب سه روزه
»راه کارگر
» ساحل شمال
» عمو کیوان
» گزارشگران
» اتحاد چپ
» دانش سرخ
» ارش
» سلام دمکرات
» اندیشیدن با پتک
»رادیو آوا
» کارگری
» 16آذر
» دیدگاه‡
» پرچم سرخ
» نشر بیدار
» آوای آشنا
» روشنگری
» سهیل
» رادیو برابری
» صمد بهرنگیŒ
» رادیو همبستگیŒ
» رادیو صدای کارگران†
» خاک†
» کارگر†
» مجید اشرف نژاد†
» الناز
» اصلاحچی
» روزمرگی
» تک روی



آخرين نوشته‌ها

وبلاگ