« صفحهِ اصلى | قبلى: پرسش و پاسخ 2008 10 25گفتار پنجم2008 10 18گفتار چه... » | قبلى: رویارویی سوسیالیسم و مذهب از کجا بر می خیزد محم... » | قبلى: به یاد 
 قتل عام شدگان ش... » | قبلى: خاوران مال منست، خاوران در طول سالهای سکوت به ... » | قبلى: گرجستان:بازی با آتش .در نظام غیرانسان... » | قبلى: دوست گرامی پرویز قلیچ خانی، سردبیر و مدیر مسئول... » | قبلى: شهادتي از هنوز زندگان تاريخ را لطفا انطور بنويسيد... » | قبلى: آماده کردن ميدان جنگ سيمور هرش *فالون:بگذاريد جدی ... » | قبلى: اعلامیه کمیته مرکزی سازمان کارگران انقلابی ایران... » | قبلى: ١٢ کارگر دستگیر شده کارخانه نیشکر هفت تپه باید... » 


اعلامیه سازمان کارگران انقلابی ایران ( راه کارگر )

در محکومیت اعدام فاطمه حقیقت پژوه !

فریاد های گوش خراش الله اکبر جلادان

خش خش قرقره های زنگ زده

ماشین اعدام

و

اندام نحیف فاطمه

آونگی

در سحرگاه سرد وخاموش آذر ماه تهران

**************************

ماشین جهنمی جمهوری اسلامی دوباره دست بکار شد .ماشینی که انرژی حرکت دهنده اش خون ومغز انسان هاست . سحرگاه چهارشنبه دهم آذرماه١٣٨٧ ، ده نفر به جرم های مختلف اعدام شدند .

وقتی درصد بیکاری بیش از هر زمان دیگری است . وقتی کارخانه ها وموسسات، یکی پس از دیگری تعطیل می شوند . وقتی حقوق کارگران شاغل ماه هاست که به تعویق افتاده . وقتی کارگران در گوشه وکنار ایران در اعتراض به شرائط معیشتی خود دست به حرکت های اعتراضی می زنند و بیش از پیش متشکل می شوند. هنگامی که جوانان و به ویژه دختران جوان جان به لب رسیده از سرکوب ها و تضییقات رژیم دست به مبارزه می زنند و با مامورین امر به معروف و نهی از منکر درگیر می شوند .در شرایطی که قیمت نفت سقوط می کند و دولت وابسته به این درآمد ، بزرگترین پشتوانه مالی اش را از دست رفته می بیند .در شرایطی که هیولای تورم برخانه وکاشانه زحمتکشان سایه انداخته است . در چنین شرایطی جمهوری اسلامی ماشین آدم کشی اش را دوباره استارت می زند . یک هفته پس از تمرین های مزدوران مسلح بسیج و سپاه و نیروی انتظامی برای سرکوب شورش های احتمالی شهری ، رژیم برای نشان دادن میزان جدی بودن وحشت وترور، دست به جنایت سبعانه تازه ای می زند .

موج جدید اعدام ها در واقع هشدار باش رژیم به توده های تحت ستم است .که چاقوی سلاخی بدون جهت تیز نشده ، مردم ماست ها را کیسه کنند ، بسوزند و بسازند وخیال شورش و اعتصاب و تظاهرات را از سر بیرون کنند . اعدام یک زن – فاطمه حقیقت پژوه – پیامی به زنان شورشی است که روسری شان را جلو بکشند وخفقان بگیرند .

فاطمه یکی از این اعدام شدگان نگون بخت ، زنی بود که در سال ١٣٨٠ شوهر صیغه ای اش را که قصد تجاوز به دختر ١٤ ساله اش را داشت از پای درآورده بود . او در سال ١٣٨١ دستگیر شد و از طرف دادگاه به اعدام محکوم شد . در شش سال گذشته کمپین های مختلفی در دفاع از فاطمه در سراسر جهان به راه افتاد .ولی سرانجام سحر گاه چهارشنبه دهم آذر ماه فاطمه به دار آویخته شد .

نمی دانیم در آن آخرین لحظات قبل از آنکه چشم بند را بر چشمانش ببندند در مخیله فاطمه چه می گذشته است . اما می توانیم تصور کنیم که از خود می پرسیده پس آنهمه دعا و نذر ونیاز و دست به دامان ائمه اطهار شدن چه شد ؟ پس کجاست آن سواری که از افق می آمد و مظلومین را نجات می داد؟ فاطمه شاید در آن آخرین لحظات زندگی بی دین ترین آدم روی کره زمین بوده باشد . شاید در آن آخرین لحظات ، فاطمه دو دخترش را به مردمی سپرده که هرگز فرصت دیدارشان را نداشته ، مردمی که علیه ظلم و ستم بپا خواهند خواست .

تورم روزافزون و کاهش بهای نفت، روزهای تیره وتاری را برای مردم ایران ارزانی خواهد داشت .رژیم با پیش بینی چنین وضعی دست پیش را گرفته که پس نیفتد .برای عقب راندن جمهوری اسلامی جز مبارزه فعال و بدون وقفه راه چاره دیگری نیست .با افشای جنایات رژیم در سطح داخلی و خارجی ، با افشای لابی های رژیم در اروپا و آمریکا دست رژیم را از ادامه جنایاتش کوتاه کنیم . هم اکنون عده ای از زندانیان سیاسی زیر خطر اعدام بسر می برند . خبر های نگران کننده ای از وضعیت فرزاد کمانگر معلم فعال کرد که در زندان بسر می برد شنیده می شود .ما موظفیم با ایجاد کمپین های مختلف اعتراضی هر کجا که هستیم برای متوقف کردن اعدام ها و آزادی زندانیان بکوشیم .

پیروز باد مبارزه متشکل توده ها

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده بادآزادی، زنده باد سوسیالیسم سوسیالیسم

سازمان کارگران انقلابی ایران ( راه کارگر )

٩ آذر ١٣٨٧ – ٢٩ نوامبر ٢٠٠٨


برچسب‌ها:

نوآوران




» تماس با من






پیوندها

» اعتصاب سه روزه
»راه کارگر
» ساحل شمال
» عمو کیوان
» گزارشگران
» اتحاد چپ
» دانش سرخ
» ارش
» سلام دمکرات
» اندیشیدن با پتک
»رادیو آوا
» کارگری
» 16آذر
» دیدگاه‡
» پرچم سرخ
» نشر بیدار
» آوای آشنا
» روشنگری
» سهیل
» رادیو برابری
» صمد بهرنگیŒ
» رادیو همبستگیŒ
» رادیو صدای کارگران†
» خاک†
» کارگر†
» مجید اشرف نژاد†
» الناز
» اصلاحچی
» روزمرگی
» تک روی



آخرين نوشته‌ها

وبلاگ