« صفحهِ اصلى | قبلى: ياد ياران ياد باد!علی اکبر شالگونیخاطره ای از ب... » | قبلى: برای تقويت حافظه در کريسمس برنده سکس ... » | قبلى: برنامه وِیژه تلویزیون برا... » | قبلى: فراخوان به آكسيون درلندن طی دو هفته اخیر... » | قبلى: اقدام متحد کارزار پشتیبانی از دانشجویان چپ و آزاد... » | قبلى: پرسشی چند از آقای ناصر زرافشان در باره سياست کميته... » | قبلى: برای آزادی دانشجویان دربند متحدانه بکوشیم بیانیه ... » | قبلى: آقای نگهدار ، اشتباه میکنید ، شما هیچ نیاموخته ... » | قبلى: تحولات جهانی وچشم انداز ها بخش نخست وض... » | قبلى: ميزگرد راديو تلويزيون برابری با کاوه م... » 


بیانیه شماره 19: پیام کمیته تلاش به خانواده های محترم دانشجویان در بند

کمیته تلاش برای رهایی دانشجویان در بند



خانواده های محترم، درود بر شما،

کمیته تلاش برای رهایی دانشجویان در بند توسط عده ای از یاران برخی از این عزیزان که خود تجربه ی حبس بند های اطلاعاتی و زندان های حکومتی را گذرانده اند و سال ها قربانی دستگاه های سرکوب حکومتی بوده اند تشکیل گشته است. ما و خانواده های ما می دانیم که اینک شما عزیزان در چه حالی هستید. می دانیم که نگرانی شما تا چه اندازه است. می دانیم که شما نیز همراه رفقای در بند ما زیر فشارهای روحی و روانی زیادی قرار دارید و شاید به جرأت بتوانیم بگوییم که شکنجه وارد شده بر شما توسط تیم بازجویی فرزندانتان به مراتب بیشتر از رفقای در بند مان است. چرا که شما از حال و روز ایشان نیز بی اطلاعید و تلفن های چند دقیقه ای ایشان نیز نه تنها از این فشارها نکاسته که به مراتب شما را مشوش تر از قبل ساخته است. ما به خوبی واقفیم که این دژخیم مان از طرق گوناگون پیام خودشان را به شما رسانده اند که " اگر با رسانه ها مصاحبه کنید و یا برای رهایی فرزندان تان مصرانه دست به اقداماتی زنید، شرایط ایشان را در بند سخت تر خواهند کرد و آزادی شان را به تعویق خواهند انداخت". اما قضیه درست عکس این هشدار است.

تجربه ما و خانواده های ما که بصورت مستقیم به دست آمده است و تمامی مجامع حقوق بشری که سال ها تجربه ی پیگیری موارد بیشماری را داشته اند، به ما ثابت کرده است که هر چه فشار بر تیم بازجویی و مراکز قضایی و نهادهای حکومتی کمتر باشد و از نام بازداشتی ها و افشاگری در مورد اقدامات غیر قانونی و ضد انسانی این نهادها کمتر صحبت شود، دست و بال تیم بازجویان ایشان نیز برای انجام هر چه می خواهند، بازتر خواهد بود. بدانید که ایشان به دنبال کشف واقعیت نیستند. ایشان به دنبال اجرای سناریویی شیطانی هستند تا با اجرای موفقیت آمیز آن اقدامات سرکوبگرانه ی خود را توجیه کرده و با نمونه ساختن این رفقا، به دیگر فعالان سیاسی و اجتماعی نشان دهند که دخالت شان در امور سیاسی و فشارشان برای پاسخگو کردن نهادهای حکومتی و خلاصه هر گونه فعالیتی علیه حاکمان فاسد و ضد مردمی هزینه های سنگینی در پی خواهد داشت. هرچه سکوت و عدم تحرکات اعتراضی ما نسبت به این اقدامات سرکوبگرانه طولانی تر گردد، تیم بازجویی دانشجویان در بند نیز فشارشان را برای پیاده کردن این سناریو بیشتر شده و حبس این عزیزان نیز طولانی تر خواهد بود. اگر دیدید که بر خلاف روال عادی شان مسئولان اطلاعاتی اوین بالاخره اعتراف به بودن این عزیزان در بند 209 کردند، و یا نمایندگان مجلس به سرعت با شما دیدار داشتند و قول های مثبتی دادند، فقط و فقط به علت فشارهای فشرده و متمرکز اذهان عمومی در سال انتخاباتی و نهادهای حقوق بشری و بین المللی ای چون پارلمان اتحادیه اروپا است که بوسیله اقدامات تمامی تلاشگران و حامیان دانشجویان در بند در سراسر جهان امکان پذیر گشته است.

شما خود شاهدید که همکلاسی ها و یاران این عزیزان و دیگر دانشجویان سراسر ایران از طریق ایجاد کمیته های حمایتی و ترتیب دادن به تجمع و تحصن و اعتصاب غذا و صدور بیانیه ها و نگارش مقالات و خبر رسانی و مصاحبه و ... در افشاگری و به روز نگاه داشتن این واقعه ی تاسف بار کوتاهی نکرده اند. خود می بینید که برخی از رفقای تعدادی از این دانشجویان با اعلام فراخوان اقدام متحدانه در روز 7 دی ماه و پاسخ مثبت تمامی حامیان طبقات زحتمکش و فرودست در سراسر جهان به این فراخوان می روند تا با اقدامی متحد، سراسری و بین المللی بر فشار اذهان عمومی و نهادها و حکومت های جهانی بیافزایند. اما هیچیک از این تلاش ها به اندازه ی اقدامات پیگیرانه ی شما خانواده های محترم دانشجویان در بند موثر نبوده و نمی باشد. اگر اقدامات متحدانه شما عزیزان نبود، مسئولان اطلاعاتی هرگز وادار به اعتراف به بازداشت ایشان نمی شدند. اگر ملاقات حضوری با نمایندگان پارلمان اروپا و تجمع شما در مقابل مجلس نبود، هرگز نمایندگان کمیسیون های مجلس به این سرعت به شما وقت ملاقات نداده و در مورد پرونده ی این رفقا پاسخگو نبودند. پس اینک که ایشان به امید خستگی شما و افت روحیه شما و حامیان شما تصمیم به فرسایشی کردن روند این کشمکش ها گرفته اند، بایید و قاطعانه نشان دهید که تا آزادی تمامی دانشجویان در بند از پای نخواهید نشست. و ما نیز بعنوان یاران رفقایمان به شما قول می دهیم که در هر قدم این تنازع در کنار شما به حمایت و یاری از دانشجویان در بند و برای رهایی فوری شان خواهیم بود.

از جمله اقداماتی که می توانید بصورت جمعی و متحدانه انجام دهید:

1- نگارش نامه های معترضانه و افشاگرانه به نهادهای بین المللی حقوق بشر و سران سازمان های بین المللی و حکومت های طرف معامله جمهوری اسلامی،

2- ملاقات حضوری با نمایندگان نهادهای بین المللی مستقر در تهران در جهت درگیر کردن مستقیم ایشان در اعمال فشار بر نهادهای حکومتی برای آزادی فوری دانشجویان در بند،

3- برگزاری کنفرانس های مطبوعاتی با رسانه های داخلی و خارجی

4- برگزاری کنفرانس های مردمی جهت افشاگری از اقدامات غیر قانونی و ضد انسانی که بر فرزندانتان روا شده است،

5- برگزاری نشست های حضوری با جمعیت های مردمی از قبیل انجمن ها، سندیکاها و اتحادیه ها و اعضای جنبش های اجتماعی زنان، کارگران و دانشجویان برای جذب حمایت های بیشتر

6- ....

می باشد. و همانطور که قبلاً هم متذکر گشتیم، کمیته تلاش برای رهایی دانشجویان در بند، و مسلماً تمامی کمیته های حمایتی و نهادهایی که تا کنون از اقدامات شما اعلام حمایت کرده اند، در پیشبرد موفقیت آمیز اقداماتِ شما خانواده های محترم یاری تان کرده و در کنارتان خواهیم بود.

دانشجوی سیاسی آزاد باید گردد!

زندانی سیاسی آزاد باید گردد!

کمیته تلاش برای رهایی دانشجویان در بند

چهارشنبه 5 دی ماه 1386


برچسب‌ها:

نوآوران




» تماس با من






پیوندها

» اعتصاب سه روزه
»راه کارگر
» ساحل شمال
» عمو کیوان
» گزارشگران
» اتحاد چپ
» دانش سرخ
» ارش
» سلام دمکرات
» اندیشیدن با پتک
»رادیو آوا
» کارگری
» 16آذر
» دیدگاه‡
» پرچم سرخ
» نشر بیدار
» آوای آشنا
» روشنگری
» سهیل
» رادیو برابری
» صمد بهرنگیŒ
» رادیو همبستگیŒ
» رادیو صدای کارگران†
» خاک†
» کارگر†
» مجید اشرف نژاد†
» الناز
» اصلاحچی
» روزمرگی
» تک روی



آخرين نوشته‌ها

وبلاگ